DUCATI HYPERMOTARD

HYPERMOTARD 950 – NOWOŚĆ 2019

Hypermotard to niezwykle wszechstronny rumak z Bolonii. Cechuje go mocna jednostka napędowa o charakterystycznych dla Ducati cechach, wśród których jest m.in. słynny desmodromiczny rozrząd. Możliwości dwucylindrowego serca, sportowy charakter marki w połączeniu z lekkością i minimalistycznym stylem supermoto, zaowocowały powstaniem niezwykle uniwersalnego i posłusznego miejskiego wojownika.
Maszynę cechuję stosunkowo niska masa własna, niewiarygodna lekkość prowadzenia, kapitalne hamulce, duży skok zawieszenia i bardzo elastyczny silnik. Skojarzenia z supermoto nasuwają się automatycznie.

Od tego roku ten pełen gorącego, południowego temperamentu i wyrafinowanego włoskiego stylu motocykl dostępny jest w nowym wydaniu! To już trzecia generacja tego ponadczasowego modelu. Dzięki szeregowi modyfikacji Hypermotard stał się jeszcze bardziej wyścigowy, dający jeszcze więcej adrenaliny, a przy tym bardziej przyjazny dla kierowcy. Hypermotard – ten flagowy model Ducati stworzony głównie do świetnej zabawy, został poddany gruntownej przebudowie, a jego nowy wygląd jeszcze mocniej nawiązuje do świata wyścigów supermoto.

Wysoka kanapa z wąską częścią środkową, płynnie przechodząca w 14,5 litrowy zbiornik paliwa, tworzą wizerunek ściśle powiązany ze światem sportu motocyklowego. Agresywna forma, złożona z ostrych, czystych linii i gładkich powierzchni - staje się jeszcze mocniejsza dzięki podwójnym tłumikom umieszczonym pod kanapą, wąskiej sylwetce,i kultowemu już widokowi z przodu, zdominowanemu przez ostry "dziób" z reflektorem w kształcie przypominającym tablicę z numerem startowym. Co więcej, charakterystyczne światła do jazdy dziennej dają Hypermotardowi zdecydowanie nowoczesny, technologiczny wygląd.

Zmieniona pozycja kierowcy maksymalizuje przyjemność i kontrolę. Nowy Hypermotard 950 może pochwalić się szerszą kierownicą, węższymi bokami i nową kanapą, która ułatwia ruch podczas jazdy. Stopy można umieścić pewnie na ziemi dzięki zmniejszonemu o 53 mm rozstawowi podnóżków. Siedzisko nowego Hypermotard 950 jest płaskie i długie, z lekko podniesioną strefą pasażerską dla większego komfortu.

Modyfikacje objęły również jednostkę napędową. Hypermotard 950 wykorzystuje zaawansowany dwucylindrowy silnik Ducati Testastretta 11° o pojemności 937 cm³. Po dogłębnym przeglądzie (i zmniejszeniu masy o 1,5 kg) silnik ten generuje o 4 KM więcej niż jego poprzednik, osiągając 114 KM przy 9000 obr./min. Zapewnia on płynną siłę ciągu w całym zakresie obrotów, osiągając maksymalny moment obrotowy przy 96 Nm przy 7250 obr./min. W modelu Hypermotard 950 około 80% momentu obrotowego jest dostępne już przy 3000 obr./min., a co najmniej 88% pomiędzy 5000 a 9000 obr./min. Zwiększył się stopień sprężania - 13,3: 1 w przeciwieństwie do 12,6: 1 w poprzedniej wersji, zmieniono profilowanie krzywek wylotowych, nowy jest układ wydechowy z tłumikami pod kanapą. Paliwo podawane jest przez nowy, 53-milimetrowy korpus przepustnicy, a nowa jednostka sterująca silnika i nowa system Ride-by-Wire zapewniają płynne zasilanie. Zarówno wersja Hypermotard 950, jak i wersja SP, korzystają również z nowych, lżejszych obudów sprzęgła i alternatora, lżejszej skrzyni biegów, aluminiowego (zamiast stalowego) napinacza łańcucha i magnezowych pokryw zaworowych.

Mokre sprzęgło poślizgowe można teraz obsługiwać przy mniejszym obciążeniu dźwigni dzięki nowemu, hydraulicznemu układowi sterowania. Ogromną zaletą jednostki Testastretta 11° są długie okresy między przeglądami: zmiany oleju są wymagane co 15 000 km, podczas gdy serwis Desmo jest potrzebny co 30 000 km.

Zawieszenie Hypermotarda 950 to w pełni regulowany, aluminiowy widelec Marzocchi o średnicy rur 45 mm, zapewniający skok przedniego koła wynoszący 170 mm. Jest on o pół kilograma lżejszy od widelca montowanego w poprzedniej wersji motocykla. Z tyłu pracuje pojedynczy amortyzator Sachs, dający skok 150 mm. Współpracuje on z jednostronnym aluminiowym wahaczem.

Przedni hamulec to podwójna tarcza o średnicy 320 mm, na której pracują 4-tłoczkowe zaciski Brembo M4.32 Dzięki aluminiowym kołnierzom tarcz udało się zmniejszyć masę całego elementu o 600 gramów. Z tyłu pracuje pojedynczy zacisk Brembo na tarczy o średnicy 245 mm. Układ hamulcowy Hypermotarda 950 to komponenty z najwyższej półki, zapewniające najwyższą skuteczność hamowania - cechę, która zawsze była znakiem rozpoznawczym Ducati.

Motocykl toczy się na aluminiowych kołach z trzema ramionami w kształcie litery Y. Standardowo montowane są tu opony Pirelli Diablo Rosso III, 120/70 ZR17 z przodu i 180/55/55 ZR17 z tyłu. W porównaniu do poprzedniego modelu, koła te są lżejsze o kolejne 800 gramów.

Model Hypermotard 950 wyposażono w wyświetlacz TFT o przekątnej 4,3 cala. Grafika i interfejs, zgodne z tymi w Panigale V4, ułatwiają przeglądanie i ustawianie menu, umożliwiając jednocześnie szybszą identyfikację wybranego trybu jazdy. Wyświetlacz wyraźnie i natychmiast pokazuje wszelkie zmiany dokonane w ustawieniach, co odbywa się za pomocą schematów wyjaśniających dostosowywany system i stopniowanej skali.

Niezwykle lekki, kompaktowy zestaw reflektorów wyposażony jest w światła do jazdy dziennej (DRL), aby zapewnić doskonałą widoczność pojazdu w świetle dziennym. Natomiast z tyłu pasek LED działa jako światło tylne i światło stopu. Automatycznie wyłączające się przednie kierunkowskazy LED zostały włączone do osłon dłoni, aby zachować czystą, minimalistyczną linię motocykla. Hypermotard 950 wyposażony jest również w gniazdo USB, umieszczone pod kanapą.

 

HYPERMOTARD 950 SP – NOWOŚĆ 2019

Jeszcze bardziej HYPER! Znakomite Ducati w jeszcze doskonalszej wersji. 950-tka, czyli trzecie wcielenie tego modelu, w wersji SP wyposażona została m.in. w sportowe zawieszenie Öhlins i karbonowe dodatki. Ten flagowy funbike Ducati stworzony głównie do świetnej zabawy, został poddany gruntownej przebudowie, a jego nowy wygląd jeszcze mocniej nawiązuje do świata wyścigów supermoto. Stworzona na nowo ergonomia podnosi radość z jazdy, a zawodnicy mogą teraz liczyć na zaawansowane ustawienia podwozia i bogaty pakiet elektroniczny.

Hypermotard 950 SP zbudowany jest na nowej, stalowej ramie kratownicowej ze zwężanymi rurkami, lżejszej o jeden kilogram w porównaniu do poprzedniego modelu. Jej geometria nastawiona jest na maksymalną poręczność i bezpieczeństwo. Rama główna łączy się z tylną ramą pomocniczą, również w formie stalowej kratownicy. Rozstaw osi wynoszący 1498 mm zapewnia maksymalną stabilność przy wysokich prędkościach. Hypermotard 950 SP wyposażony jest w jednostronny aluminiowy wahacz. Zbiornik paliwa o pojemności 14,5 litra zapewnia doskonały zasięg bez uszczerbku dla rasowej linii motocykla.

W modelu Hypermotard 950 SP zastosowano w pełni regulowany amortyzator 48 mm Öhlins, zapewniający skok koła przedniego 185 mm, a centralny amortyzator Öhlins daje skok tylnego koła o 175 mm. Wyróżnikiem Hypermotarda 950 SP są również lekkie kute koła Marchesini z trzema szprychami Y o przekroju 3,5 "z przodu i 5,5" z tyłu. W wersji SP zakładane są seryjnie sportowe opony Pirelli Diablo Supercorsa SP, 120/70 ZR7 z przodu i 180/55 ZR177 z tyłu.

Przedni hamulec to podwójna tarcza o średnicy 320 mm, na której pracują 4-tłoczkowe zaciski Brembo M4.32 Dzięki aluminiowym kołnierzom tarcz udało się zmniejszyć masę całego elementu o 600 gramów. Z tyłu pracuje pojedynczy zacisk Brembo na tarczy o średnicy 245 mm. Układ hamulcowy Hypermotarda 950 SP to komponenty z najwyższej półki, zapewniające najwyższą skuteczność hamowania - cechę, która zawsze była znakiem rozpoznawczym Ducati.  

 

Dane techniczne HYPERMOTARD 950/950 SP 

Silnik

Testastretta 11°, 2-cylindrowy w układzie L, 4 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny, chłodzony cieczą

Pojemność skokowa

937 cm3

Moc maksymalna

114 KM (84 kW) przy 9000 obr./min

Wysokość siedzenia

870 mm (890 mm w wersji S)

Rozstaw Kół

1493 mm (1498 mm w wersji S)

 

Pojemność zbiornika paliwa

14,5 l


GALERIA

KONTAKT

Michał Kaniewski
doradca handlowy
mob.: 795 472 270
tel.: 56 654 70 09
czesci.ducatitorun@gmail.com
Scrambler Ducati

JESTEŚMY NA

Facebook Allegro

AF MOTORS
ul. Szosa Lubicka 141
87-100 Toruń
tel.: 56 654 70 09
fax.: 56 654 54 45
info@ducatitorun.pl

GODZINY OTWARCIA
poniedziałek: zamknięte
wt - pt. : 9:00 - 17:00
sobota: 9.00 - 16.00