DUCATI DIAVEL

DIAVEL

Prawdziwy diabeł na dwóch kołach. To motocykl, który w chwili powstania na nowo zdefiniował pojęcie "power bike". Swoją mocą poraża nawet w trakcie postoju. Żeby ją poczuć, wystarczy spojrzeć... Swoje diaboliczne oblicze najpełniej ukazuje jednak podczas jazdy. Jak twierdzi wielu, nawet kiedy przyśpiesza w ułamkach sekundy, zawsze pozostanie dostrzeżony - to właśnie magia Diavela.

Design tego motocykla wyznacza nowe standardy w świecie motoryzacji. Ducati tym modelem połączyło to co pozornie sprzeczne, jak ogień i woda. Diavel to połączenie muskularnej, potężnej sylwetki z linią pełną subtelnego piękna, wyrafinowania i włoskiej elegancji.  Duszę temu pięknemu szatanowi zapewnia również potężny silnik Testastretta o poj. 1198ccm, dysponujący ogromną mocą 162 KM i niebagatelnym momentem obrotowym na poziomie 127,5 Nm. Cechami charakterystycznymi jednostki są typowy dla producenta z Bolonii desmodromiczny rozrząd i układ L.

Wojownicze serce Testastretta zapewnia Diavelowi absolutnie ponadprzeciętne osiągi. Maszyna przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 2,8 sekundy, co jest znakomitym wynikiem nawet w świecie stricte sportowych motocykli. W nadzorowaniu całej potęgi pomaga kilka trybów pracy silnika, ABS oraz system kontroli trakcji.

Walory Diavela doceniają też liczni eksperci. Maszyna w plebiscycie prestiżowego magazynu Cycle World na Motocykl Roku 2011 zwyciężyła w kategorii Best Cruiser.

Posłuchaj symfonię dźwięków Ducati:

Posłuchaj symfonię dźwięków Ducati z wydechem Termignoni "duo":


 

Dane techniczne DUCATI DIAVEL

Silnik: Testastretta 11°, dwucylindrowy w układzie L, 4 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny, chłodzony cieczą
Pojemność: 1198ccm
Średnica x skok tłoka: 106 x 67.9mm
Kompresja: 12.5:1
Moc maksymalna: 162KM (119kW) przy 9250 obr/min
Moment obrotowy: 130.5Nm przy 8000 obr/min
Zasilanie: elektroniczny wtrysk paliwa Mitsubishi, eliptyczne przepustnice Mikuni, 3 mapy zapłonu
Układ wydechowy: ultra lekki 2 w 1 w 2, katalizator, 2 sondy lambda Lightweight 2-1-2
Skrzynia biegów: 6-biegowa
Sprzęgło: mokre, wielotarczowe, hydrauliczne
Rama: stalowa, rurowa, kratownicowa
Rozstaw osi: 1580mm
Wysokość siedzenia: 770mm
Kąt wyprzedzenia główki ramy: 28°
Zawieszenie przód: Marzocchi, 50mm, w pełni regulowane, skok 120mm
Koło przód: 14’sto ramienne, aluminiowe obręcze 3,50x17, opona 120/70 ZR 17, Pirelli Diablo Rosso II
Zawieszenie tył: w pełni regulowany amortyzator Monoshock Sachs, jednoramienny, aluminiowy wahacz, skok 120mm
Koło tył: 14’sto ramienna obręcz z aluminium, 8.00x17, opona 240/45 ZR 17 Pirelli Diablo Rosso II
Hamulce przód: dwie tarcze pływające 320mm, 4 tłoczkowe zaciski Monoblock Brembo, montowane radialnie, ABS
Hamulce tył: tarcza 265mm, 2 tłoczkowy zacisk, ABS
Wyposażenie:

Riding Modes (tryby ustawień pracy silnika) – Sport, Touring, Urban,
DTC (Ducati Traction Control - kontrola trakcji),
Ride by Wire,
wyświetlacz ciekłokrystaliczny typu TFT Display,
LED lights (oświetlenie LED-owe),
Hands Free Ignition (bezdotykowy, zdalny kluczyk)

Pojemność zbiornika paliwa: 17l
Masa bez płynów:
210kg (205kg w wersji Carbon)
Gwarancja: 2 lata, nielimitowany przebieg

 

DIAVEL 1260/1260 S – NOWOŚĆ 2019

 

Potężny, muskularny, a jednocześnie nowoczesny i pełen dynamiki także w wyglądzie. Po prostu... piękna diablica. Druga generacja modelu, który już przeszedł do legendy, będąca kapitalną kombinacją surowego stylu maxi-nakeda z z ergonomią i dynamiką muscle criusera. Motocykl, który pozostaje wierny bardzo charakterystycznemu, brutalnemu stylowi swojego wybitnego poprzednika, a jednocześnie oszałamia niezwykle estetyczną dynamiczną linią. Ten design i wiele zastosowanych w tej maszynie ultranowoczesnych rozwiązań sprawiły, że ten Diavel to prawdziwa rewolucja w segmencie sportowych cruiserów. Jest niekonwencjonalny, niepowtarzalny, po prostu jedyny w swoim rodzaju.

Pod kątem estetyki i charakteru bardzo mocno nawiązuje do koncepcji pierwszej generacji, jednakże wprowadza też nowe cechy do uaktualnionego wizerunku diabolicznego Ducati. Cechą charakterystyczną designu tego motocykla jest choćby masa przeniesiona na przód, która nadaje tej generacji agresywną postawę, dopełnioną przez opływowy tył i masywną tylną oponę o szerokości 240 mm. Pokrywy zbiornika paliwa wykonane są z blachy. Są one smuklejsze w strefie kontaktu z siedziskiem, aby poprawić ergonomię kierowcy. Dwa duże wloty powietrza ze szczotkowanego aluminium, będące rozwinięciem koncepcji z pierwszego Diavela, nadają maszynie wyjątkowy charakter. Krótki, niewielki ogon mieści wysuwany uchwyt pasażera i zestaw świateł, dzięki czemu tył Diavel 1260 utrzymany jest w lekkim, sportowym stylu, który wyraźnie kontrastuje z mocnym przodem.

Odświeżenie Diavela dotyczy też zastosowania nowoczesnej jednostki napędowej. 1260 korzysta z silnika Ducati Testastretta DVT o pojemności 1262 cm3, który wcześniej zastosowano w modelu XDiavel. Dzięki nowym mapowaniom zapłonu ten silnik jest jeszcze wydajniejszy w zakresie sportowych osiągów. Dzięki układowi rozrządu DVT ze zmiennymi fazami dostarcza ekstremalnie liniowy moment obrotowy, nawet przy niskich obrotach. Jednocześnie przy pełnym otwarciu przepustnicy prezentuje dynamikę typowo sportowego motocykla.

Diavel 1260 ma stalową, rurową ramę kratownicową, która wykorzystuje silnik jako konstrukcyjny element podwozia. Jest ona przymocowany do bloku silnika na dwóch głowicach cylindrów, podobnie jak odlewana aluminiowa rama pomocnicza. Dzięki rozstawowi osi wynoszącemu 1600 mm i sportowej geometrii podwozia ta maszyna zapewnia kierowcy doskonałą zwrotność i wyczucie przodu, co w dalszej konsekwencji wpływa na wyjątkowo precyzyjne i przyjemne prowadzenie.

Zaawansowana elektronika zastosowana w modelu Diavel 1260 S, gwarantuje zarówno niezwykłą wydajność, jak i maksymalne bezpieczeństwo. Pakiet elektroniki Diavela 1260 S obejmuje Bosch Cornering ABS EVO (Abs działający w zakrętach), kontrolę trakcji Ducati Traction Control (DTC) EVO, kontrolę unoszenia przedniego koła Ducati Wheelie Control (DWC) EVO, asystenta startu Ducati Power Launch (DPL) EVO, tempomat oraz system bezkluczykowy Hands Free. Dostępne trzy tryby jazdy (Sport, Touring i Urban) nadają motocyklowi trzy odrębne osobowości.

 

 

Dane techniczne DUCATI DIAVEL 1260:

Silnik

Testastretta DVT (Desmodronic Variable Timing) ze zmiennymi fazami rozrządu, chłodzony cieczą

Pojemność skokowa

1262 cm3

Moc maksymalna

117 kW (159 KM) przy 9500 obr./min

Rama

Stalowa, rurowa, kratownicowa

Zawieszenie z przodu

50 mm widelec upside down z regulacją napięcia wstępnego i tłumienia odbicia

Zawieszenie z tyłu

Jednoramienny aluminiowy wahacz.

 

Masa „na sucho”

218 kg

Pojemność zbiornika paliwa

17 l

Rozstaw kół

1600 mm

 

Dane techniczne DUCATI DIAVEL 1260 S:

Silnik

Testastretta DVT (Desmodronic Variable Timing) ze zmiennymi fazami rozrządu, L-Twin, chłodzony cieczą

Pojemność skokowa

1262 cm3

Moc maksymalna

117 kW (159 KM) przy 9500 obr/min

Rama

Stalowa, rurowa, kratownicowa

Zawieszenie z przodu

48 mm widelec Öhlins z pełną regulacją

Zawieszenie z tyłu

W pełni regulowany amortyzator Öhlins. Jednoramienny wahacz aluminiowy

 

Masa „na sucho”

218 kg

Pojemność zbiornika paliwa

17 l

Wysokość siedzenia

780 mm

 

Rozstaw kół

1600 mm

 

 

 

 


 

XDIAVEL / XDIAVEL S

Nowy wymiar kultowego motocykla. Ta maszyna to kompozycja diabelskiego charakteru i komfortu – Diavel dla tych, którzy chcą się ekscytować długimi podróżami na niewątpliwie wyróżniającym się motocyklu. Tym modelem Ducati wkracza w świat cruiserów i robi to na swój własny, wyjątkowy sposób. To motocykl, który oferuje nieprawdopodobną stylistykę, najnowocześniejsze rozwiązania techniczne i osiągi typowe dla motocykli Ducati. Tą maszyną włoski producent realizuje hasło „low speed excitement", oznaczające ekscytację spokojną, płynną jazdą. Szeroka kierownica i regulowane, wysunięte do przodu podnóżki, a droga przemyka pod kołami w akompaniamencie poczucie pełnej kontroli i komfortu typowego dla cruisera. XDiavel w razie potrzeby jest jednak w stanie udowodnić, że w swoim kodzie DNA ma zapisane także sportowe geny, typowe dla każdego Ducati. XDiavel to synteza, w którym te skrajności są kompletne, bezkompromisowe, wręcz znakomicie się dopełniają.

XDiavel łączy wyjątkową stylistykę i charakter cruisera z niesamowitymi osiągami oraz ergonomią. Jest zbiorem najlepszych doświadczeń włoskiego wzornictwa, kultury cruisera oraz komfortu jazdy ze sportową duszą Ducati.

Długi, niski, muskularny, z nowoczesnymi kształtami i komponentami najnowszej technologii. Ale przede wszystkim, seksowny. Takie było podstawowe założenie projektowe Ducati już od wstępnych szkiców motocykla, który łączy w sobie wyjątkowy styl z najnowocześniejszą technologią. XDiavel przedstawia koncepcję współczesnego, nowoczesnego cruisera, który wkracza w epokę „technocruiserów”.

5000, 60, 40. Trzy numery, które podsumowują koncepcję XDiavela. 5000 to liczba obrotów, przy której silnik dostarcza maksymalny moment obrotowy; 60 to ilość możliwych konfiguracji pozycji kierowcy dla uzyskania optymalnej ergonomii; 40 stopni to maksymalny kąt pochylenia motocykla w zakręcie.

XDiavel wyposażony został w najnowszej generacji silnik Testastretta DVT 1262. Zwiększona pojemność i zastosowanie systemu DVT (Desmodromic Variable Timing – zmienna fazy rozrządu), pozwala na niezwykle dużą, ale również płynną, dystrybucję momentu obrotowego nawet przy niskich prędkościach obrotowych silnika. A przy pełnym otwarciu przepustnicy, zapewnia zapierające dech w piersiach sportowe osiągi.

XDiavel jest pierwszym Ducati, w którym do napędu tylnego koła wykorzystano pas napędowy. System został opracowany specjalnie dla XDiavela, aby zapewnić niezawodną i bezpieczną transmisję mocy. Korzyścią z zastosowania pasa są cisza, czystość i ograniczona do minimum obsługa, a jednocześnie płynne reakcje na ruchy rolgazu, co doskonale pasuje do charakteru cruisera.

Wersja S jest jeszcze bardziej ekskluzywna. Czarny błyszczący lakier Ducati XDiavel S w połączeniu z perfekcyjnie dopracowanymi detalami pobudzi diabelne emocje. Najwyższej jakości materiały oraz wykwintne wykończenie w połączeniu z najnowocześniejszymi rozwiązaniami technicznymi jeszcze bardziej podkreślają jego unikatowy i niezrównany styl.

Ducati XDiavel wykorzystuje najnowocześniejszą elektronikę i rozwiązania techniczne z najwyższej półki m.in.: Cornering ABS – ABS działający dający sobie radę także w czasie hamownia w zakręcie, Ducati Traction Control – kontrola trakcji, Riding Modes – trzy tryby jazdy (Sport, Touring, Urban), tempomat, TFT Dashboard – kolorowy, ciekłokrystaliczny zestaw wskaźników, a także elektryczną blokadą kierownicy oraz czerwono podświetlane przełączniki. Dodatkowo, wersja S wyposażona jest standardowo w DRL (Daytime Running Light) – reflektor ze światłem do jazdy dziennej.

Dane techniczne DUCATI XDIAVEL /  XDIAVEL S

Silnik:

Testastretta DVT (Desmodromic Variable Timing) DS, 2-cylindrowy w układzie L, 4 zawory na cylinder, rozrząd desmodromiczny, chłodzony cieczą

Pojemność: 1262ccm
Średnica x skok tłoka: 106 x 71.5mm
Moc maksymalna: 114,7 kW (156KM) przy 9500 obr/min
Moment obrotowy: 128.9Nm przy 5000 obr/min
Skrzynia biegów: 6-biegowa
Sprzęgło: mokre, wielotarczowe, z funkcją antyhoppingu, sterowane hydraulicznie
Rama: stalowa, rurowa, kratownicowa
Rozstaw osi: 1615mm
Wysokość siedzenia: 755mm
Zawieszenie przód: 50 mm widelec upside down z pełną regulacją (w wersji S powlekany DLC  - Dimond Like Carbon)
Opona przód: Pirelli Diablo Rosso II 120/70 ZR17
Zawieszenie tył: pojedynczy amortyzator ze zdalną regulacją napięcia wstępnego i tłumienia odbicia, jednoramienny wahacz aluminiowy (w wersji S anodowany i szczotkowany)
Opona tył:

Pirelli Diablo Rosso II 240/45 ZR17

Skok kół (przód-tył)

120 mm - 110 mm

Hamulce przód: 2 x 320 mm półpływające tarcze, radialnie montowane Brembo Monobloc 4-tłoczkowe zaciski M4-32 (w wersji S – M50), radialna pompa hamulcowa. Bosch Cornering ABS
Hamulce tył: 265 mm tarcza, 2-tłoczkowy pływający zacisk, Bosch Cornering ABS
Wyposażenie: 3 tryby jazdy (Sport, Touring, Urban), Pakiet Bezpieczeństwa Ducati (Bosch cornering ABS + kontrola trakcji DTC)
Ride by Wire, Ducati Power Launch (DPL), system bezkluczykowy (Hands-free), kolorowy panel wskaźników TFT
podświetlane przełączniki na kierownicy, tempomat (ECC), wszystkie światła LED, przygotowany do systemu antykradzieżowego, Wersja S ponadto: moduł Bluetooth i Infotainment System, lusterka z wyfrezowanego aluminium, siedzenie Premium, błyszczący czarny silnik z częściowo szczotkowanymi osłonami pasków, felgi ze szczotkowanym wykończeniem, frezowane boczne wsporniki z kutego aluminium, anodowany i szczotkowany  jednoramienny wahacz aluminiowy.
Pojemność zbiornika paliwa: 18l
Masa bez płynów:
220 kg
Masa własna (z płynami): 247 kg
Ilość miejsc: 2-osobowy
Interwały przeglądowe: 15.000km lub 12 miesięcy
Zużycie paliwa i emisje
5,3 l/100km, emisja CO2=124g/kml Euro4

GALERIA

KONTAKT

Michał Kaniewski
doradca handlowy
mob.: 795 472 270
tel.: 56 654 70 09
czesci.ducatitorun@gmail.com
Scrambler Ducati

JESTEŚMY NA

Facebook Allegro

AF MOTORS
ul. Szosa Lubicka 141
87-100 Toruń
tel.: 56 654 70 09
fax.: 56 654 54 45
info@ducatitorun.pl

GODZINY OTWARCIA
poniedziałek: zamknięte
wt - pt. : 9:00 - 17:00
sobota: 9.00 - 16.00